Olmik

Olmik 2017

Umělecký ředitel:  Pavel Zatloukal

Sekretariát: Irena Gazdagová

9. – 15. 7. – zpěv

Koordinátor:

Marika Žáková

Kontakt: , mobil: 604527555

Lektoři:

Vladimír Chmelo (zpěv)

Naděžda Bláhová (zpěv)

Libuše Bartošková (zpěv)

Hana Kostelecká (zpěv)

Ivana Mikesková (zpěv)

Natalie Romanová – Achaladze (zpěv)

Gabriela Eibenová (zpěv) – 9. – 14.7.

Pěvecké hodiny Gabriely Eibenové Viktorové probíhají formou otevřeného workshopu bez pevně stanoveného rozvrhu s tím, že se pedagog průběžně věnuje všem studentům a reaguje na jejich aktuální otázky a podněty.

 Herecké a pohybové lekce:

Anna Duchaňová
Markéta Richter

17. – 23. 7. – smyčcové nástroje, kytara, klávesové nástroje

Koordinátor:

Marika Žáková (smyčcové nástroje, kytara)

Kontakt: , tel.: 604527555

Kontakt (zástupce za sm. nástroje):

Petr Vrána, tel: 732712834, email: petr.vrana@ckonz.cz

Kontakt (zástupce za kytaru):

Miroslav Malina, tel. 736104338

Kontakt (zástupce za klávesové nástroje):

Lucie Fišerová, tel. 732850656, email: ,

 Lektoři:

Petr Vrána (housle, komorní hra)

Oldřich Šebestík (viola)

Marián Pavlík (violoncello, komorní hra)

Luděk Zakopal (kontrabas)

Miroslav Malina (kytara, komorní hra)

Peter Remeník (kytara, komorní hra)

Ivan Gajan (klavír)

Alice Rajnohová (klavír)

Karel Martínek (varhany)

Lucie Fišerová (cembalo)

31.7. – 6. 8. – dřevěné dechové nástroje

Koordinátor:

Pavel Zatloukal

Kontakt: , tel.: 585208583

Lektoři:

Petr Pomkla (flétna)

Eliška Honková (flétna)

Gabriela Kummerová (hoboj)

Aleš Janeček (klarinet)

Roman Novozámský (fagot)

Jaroslav Kubita (fagot)

Michael Verner (fagot, komorní hra)

Klavírní spolupráce:

Milena Buriánková, Jitka Křivánková, Markéta Šikulová, Lucie Fišerová,
Ilona Růčková, Václav Horák, Ivo Meisl

Cena a specifikace kurzů

Cena: 3500,- Kč

Pasivní účastník: 200,- Kč/den
(možnost zúčastnit se kterékoliv výuky v rámci týdne)

9.7. – 15.7.
zpěv

5 lekcí hlavního oboru (korepetitor k dispozici)

10 lekcí hromadné herecké výuky

10 lekcí hromadné pohybové výuky

Koncert účastníků kurzů

Koncert lektorů

1 lekce – 50 minut

Při velkém počtu zájemců si lektoři vybírají do svých tříd aktivní účastníky.

17.7. – 23.7.
smyčcové nástroje, kytara, klávesové nástroje

Smyčcové nástroje, kytara:

5 lekcí hlavního oboru (korepetitor k dispozici)

5 lekcí komorní hry (volitelné)

Koncerty účastníků kurzů

Koncert lektorů

1 lekce – 50 minut

Klávesové nástroje:

5 lekcí hlavního oboru

5 lekcí komorní hry, případně varhanní improvizace, hry na varhany nebo cembalo (volitelné pro všechny obory, je možné také kombinovat))

Exkurze po olomouckých varhanách

Koncert lektorů

Koncert účastníků kurzů

1 lekce – 50 minut

31.7. – 6.8. – dřevěné dechové nástroje

5 lekcí hlavního oboru (korepetitor k dispozici)

5 lekcí komorní hry (volitelné)

Koncert účastníků kurzů

Koncert lektorů

1 lekce – 50 minut

 

V rámci kurzů jsou organizovány doprovodné akce.

Možnost zajištění stravy.

Ubytování si zajišťuje účastník. Doporučujeme včasnou rezervaci.

Kontakty ubytovacích zařízení:

Ubytovna Marie, Tř. Svobody 41

Pokoje jsou dvoulůžkové a třílůžkové.

Cena: 1 noc – 440 Kč, 2-4 noci  – 320 Kč, 5-9 nocí  – 299 Kč

Telefon:  585 220 220, 725 119 141

Email:

http://www.ubytovnamarie.cz

 

Levné ubytování Olomouc, Dolní nám. 172/16

Pokoje jsou dvoulůžkové až čtyřlůžkové.

Cena: 1 noc od 230 Kč, 2-4 noci  od 220 Kč, 5-9 nocí  od 190 Kč

Telefon:  739 504 558

Email:

http://www.levneubytovaniolomouc.cz

Bližší informace naleznete na: www.konzervatorolomouc-kea/olmik

ELEKTRONICKOU PŘIHLÁŠKU NALEZNETE ZDE.

leták k náhledu

Uzávěrka přihlášek: 30. června 2017
Platba na účet: 10006-555547691/0100
po dohodě je možná platba na místě

CV lektoři:

Vladimír Chmelo/zpěv

Mezinárodní kariéra Vladimíra Chmela, absolventa brněnské JAMU a držitele ceny Thálie, odstartovala vítězstvím pěvecké soutěže Feruccia Tagliaviniho v rakouském Grazu v roce 1998. V té době měl již za sebou několikaleté působení v Národním divadle v Brně, kde si vytvořil základ svého operního repertoiru. Soustavným zdokonalováním italského belcanta(u Paola de Napoli a Craiga Rutenberga) se stal vyhledávaným interpretem italských a francouzských oper.

Pravidelně účinkuje na významných evropských scénách (Hamburk – Belcore, Luna, Renato, Essen – Luna, Bonn – Simone Boccanegra, Graz – Germont, Enrico, Sharpless, Innsbruck – Macbeth, Escamillo, Salcburk – Germont, Figaro, Bielefeld – Posa, Renato, Janov – Scharpless, Palermo – Revírník, Amonasro, Švanda dudák). Sharpless, Genova s Pacetti Účastnil se několika zájezdů do Japonska, kde se představil jako Germont po boku Marie Guleghiny, Figaro, Wolframm a Escamillo. Vystoupil rovněž na mnoha operních festivalech ( Aix en Provence, Eutin,Litomyšl, Gut Immling). Soustavně se věnuje také koncertní činnosti, v rámci milénia zpíval ve Vatikánu na koncertě pro papeže Jana Pavla II. titulní part Lisztova oratoria Kristus. Jeho bohatý písňový repertoár zahrnuje zejména díla německých, českých a francouzských autorů. V samostatném recitálu se představil například rakouskému publiku v Brucknerhausu v Linzi. s Piérre Bouléz V květnu 2007 vystoupil v rámci festivalu Wiener Festwochen ve slavné inscenaci Janáčkovy opery Z mrtvého domu režiséra Patrice Chéreaua a dirigenta Piérra Bouléze. Tatáž inscenace byla s mimořádným úspěchem uvedena v témže roce v Amsterodamu a v Aix en Provence. V listopadu 2009 debutoval opět s touto inscenací na scéně newyorské Metropolitní opery, na jaře 2010 v milánské La Scale a v roce 2011 a 2014 ve Státni opeře v Berlíně. Germont, Graz s Damato V roce 2010 debutoval s velkym uspěchem v Teatro Colón v Buenos Aires v roli Forda (Falstaff). V témže roce se zúčastnil koncertního turné ve Švýcarsku, kde zpíval barytonový part v Orffově kantáte Carmina Burana. V sezóně 2010/2011 se vrátil do Metropolitní opery, se kterou pravidelně spolupracuje dosud – Rigoletto, Tosca, Madam Butterfly, Rusalka, ve které vystoupil v rámci přímých přenosů z MET. V roce 2014 se představil také wroclavskému publiku jako Macbeth a Rigoletto, do Palerma se vratil v titulní roli opery Švanda dudák J.Weinbergera a v unoru 2015 vystoupi v MET po boku Anny NetrebkoJolante P. I. Čajkovského a v únoru 2015 vystoupil v MET po boku Anny Netrebko v Jolante P. I. Čajkovského jako doktor Ibn-Hakia. Ve stejne roli vystoupí i v pražském Národním divadle.

Natália Romanová/zpěv

Sopranistka Natália Romanová vystudovala Státní konzervatoř v Praze, kterou ukončila absolutoriem. Svoji sólistickou uměleckou dráhu zahájila roku 1975 v tehdejším divadle Zdeňka Nejedlého v Ústí nad Labem. Jejím debutem byla Mařenka ve Smetanově Prodané nevěstě, která se stala začátkem dlouhodobého řetězce mladodramatických rolí, jako jsou Alžběta v Donizettiho Roberto Devereux, Hanička z Novákovy Lucerny, Pí Fordová (O. Nicolai – Veselé paničky windsordské), B. Martinů – Řecké pašije (Lenio v brněnském divadle, Kateřina v Státní opeře Praha), Krasava ze Smetanovy Libuše nebo Sofie ze Straussova Růžového kavalíra. Roku 1977 byla po úspěšných hostováních angažována brněnským divadlem. Za dobu působení v Brně nastudovala množství rolí českého i světového repertoáru. Připomeňme její vystoupení v rolích Paminy v Mozartově Kouzelné flétně, Mimi v Pucciniho Bohémě, Alžběty ve Wagnerově Tannhäuserovi, Jenůfy v Janáčkově Její pastorkyni, Desdemony ve Verdiho Otellovi nebo v Pucciniho operách Turandot jako Liú nebo Butterfly vedle řady dalších. Vroucnost a hloubka jejího výrazu jí předurčila k interpretaci našich i světových romantických děl – byla vynikající představitelkou Dvořákovy Rusalky, Čajkovského Taťány (Evžen Oněgin) nebo Lízy (Piková dáma), Markéty (Ch. Gounod – Faust a Markétka) a dalších. Její umění bylo oceněno nominací na cenu Thalie za roli Káti Kabanové (L. Janáček). Tato pocta nebyla zdaleka jediná, které se umělkyni dostalo. Z dalších jmenujme alespoň ceny Českého hud. a lit. fondu za roli Krasavy (B. Smetana – Libuše) ještě z doby působení v Ústí nad Labem a za roli Míly (L. Janáček – Osud) již za působení brněnského. Oceněním byla i četná pozvání k hostování nejen na scénách pražského Národního divadla nebo Státní opery Praha i jiných českých i slovenských scén, ale i do zahraničí. Její hlas se rozezněl na koncertním turné po Itálii a Švýcarsku, na jevištích v Holandsku v rolích Jenůfy, Káti Kabanové a Lišáka z Janáčkových Příhod Lišky Bystroušky, Mimi v Bohémě, taktéž v samostatném pěveckém recitálu. Ve španělském Madridu vystupovala jako Jenůfa, V Barceloně jako Líza (Piková dáma), v Zürychu jako Rusalka, v Tel Avivu jako Jenůfa. Do jejích interpretačního záběru patřila vedle operního repertoáru i spolupráce s četnými domácími i zahraničními orchestry – Česká filharmonie, Brněnská filharmonie, FOK, Rozhlasový orchestr Praha, Janáčkova filharmonie Ostrava, Olomoucká filharmonie, Slovenská filharmonie, Orchestry v Německu, Slovinsku, Francii. Zpívala v řadě zemí Lucemburku, Rakousku, Itálii, Švýcarsku, Španělsku, Německu, Francii, Belgii, Holandsku, Rusku, Japonsku, Slovinsku, Izraeli. Věnovala se též koncertní činnosti. Ve svém repertoáru měla sopránové party děl A. Dvořáka, G. Mahlera, L. van Beethovena, G. Verdiho, J. Brahmse, L. Janáčka a dalších. Spolupracovala též s brněnským rozhlasem na mnohých nahrávkách, spolupracovala také s pražským a plzeňským rozhlasem. Vystoupila též na Pražském jaru v Beethovenově IX. symfonii (r. 1979) a v roce 2001 v Szymanovského Stabat Mater a Janáčkově Glagolské mši. Za svou uměleckou činnost byla odměněna Cenou města Brna.

V současné době vyučuje na HF JAMU v Brně obor sólový zpěv.

Ivana Mikesková/zpěv

Studium zpěvu ukončila na Státní konzervatoři v Bratislavě s titulem „Nejlepší absolvent“. Během studia získala několik ocenění – Pěvecká soutěž slovenských konzervatoří (II. a III. místo), Mezinárodní pěvecká soutěž M. Schneidera-Trnavského (I. kateg. – II. místo), Soutěžní prohlídka mladých umělců v Londýně (II. místo v kategorii „zpěv“). Po absolvování konzervatoře se stala členkou operního sboru SND v Bratislavě. Současně pedagogicky působila na Soukromé základní umělecké škole v Bratislavě jako pedagog zpěvu. Vystudovala Univerzitu Komenského v Bratislavě (obor Hudební výchova a Italský jazyk).
Je absolventkou HF JAMU v Brně – obor zpěv. Účastnila se Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka v Karlových Varech (čestné uznání v oboru „Píseň“) a představila se v roli Polušky v opeře L. Janáčka „Počátek románu“ (KO HF JAMU) v rámci jubilejního Janáčkova festivalu v Brně (2004). Absolvovala stipendijní pobyt na Královské konzervatoři v Haagu, Università degli Studi v Terstu, International Summer School v Dartingtone, Accademia Chighiana v Siene (pod vedením maestra Renata Brusona) a pěveckých kurzů pod vedením Andreje Kucharského, Petra Mikuláše a Kateřiny Beranové. Od roku 2005 působí jako pedagog zpěvu na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci. V roce 2010 ukončila doktorské studium na HF JAMU v Brně, kde v současné době působí jako odborná asistentka na Katedře zpěvu. Kromě pedagogické se věnuje i koncertní činnosti doma i v zahraničí.

Hana Kostelecká/zpěv

Po studiích na brněnské konzervatoři absolvovala v roce 2000 JAMU Brno. Následně spolupracovala s Natálií Romanovou.
Svou profesionální pěveckou dráhu zahájila v roce 2000 v Moravském divadle Olomouc. Ztvárnila tam celou řadu sopránových rolí, např.: Mařenku, Miladu, Elvíru, Santuzzu, Sentu, Toscu…
V roce 2000 dostala nabídku na účinkování v Janáčkově opeře Její pastorkyňa v Teatro di San Carlo v Neapoli.
V roce 1998 se zúčastnila Soutěže o cenu Leoše Janáčka a získala tři ceny: 2. místo, Cenu za nejlepší interpretaci děl Leoše Janáčka a Cenu za nejlepší interpretaci děl Bohuslava Martinů.
Během 8.ročníku festivalu hudebního divadla OPERA 2007 se spolupodílela na získání ceny Libušky za inscenaci „Attila“ (Odabella).
V letech 2008/2009 získala Cenu za nejlepší ženský jevištní výkon na scéně divadla v Olomouci( Milada a Tosca). Pravidelně spolupracuje s předními symfonickými tělesy.
Velmi významnou plochu má je její pedagogická činnost. Mimo privátních lekcí je pedagogem KEA v Olomouci.
Má dceru Elišku.

Libuše Bartošková/zpěv

Koloraturní sopranistka a pěvecký pedagog KEA v Olomouci  je absolventkou brněnské konzervatoře,kde studovala obor klasický zpěv (absolutorium v r.1976). Od r.1976 pokračovala ve studiu na JAMU v Brně,obor operní a koncertní zpěv ve třídě prof.Libuše Lesmanové – Noskové; studia ukončila absolutoriem v r.1980 V letech 1980 – 2003 působila jako sólistka zpěvohry NdB ,kde  vytvořila přes 60 velkých rolí klasického operetního i operního repertoáru. Jako host Janáčkovy opery v Brně např. jako Marie v opeře G.A.Lortzinga Car a tesař,Olympia v Hoffmannových povídkách J.Offenbacha či Rosina v Rossiniho Lazebníkovi sevillském. V roli Královny noci z Mozartovy Kouzelné flétny hostovala v  SDZN v Ústí nad Labem. Stěžejní árii „Der Hölle Rache“ si pak po letech zazpívala i v kultovním  představení MdB Amadeus. V r.1989 se zúčastnila úspěšného turné po Francii s koncertem Offenbachových árií „Vivat Offenbach“,který byl nastudován ve francouzštině. V letech 1993 – 1994 hostovala v rakouském Feldkirchu ve Straussových operetách Netopýr a Cikánský baron (role Adély a Saffi). V roli Adély a Straussovým Netopýrem absolvovala divadelní turné po Španělsku v r.2002. Věnovala se i koncertní činnosti: několikrát spolupracovala s Filharmonií B.Martinů(Zlín). Od šk.r.2005/06 působí jako pedagog zpěvu na kroměřížské konzervatoři,dnes KEA Olomouc – dosud.

Naďa Bláhová/zpěv

je absolventkou Gymnázia a vyšší odborné Pedagogické školy v Boskovicích. V roce 1989 absolvovala obor operní zpěv na HAMU v Praze u prof. Jany Jonášové. V letech 1984 – 1994 byla sólistkou operety v Brně, kde ztvárnila mnoho rolí v operetních i muzikálových představeních (např. J. Strauss – Netopýr – Adéla, Noc v Benátkách – Ciboletta, Vídeňská krev – Peppi, F. Lehár – Veselá vdova – Valencie, Hraběnka Marica – Líza, K. Seller – Ptáčník – Krista). Od roku 1994 – 2000 byla sólistkou opery ND v Brně. Ztvárnila např. tyto postavy: B. Smetana – Hubička – Barče, W. A. Mozart – Cosi fan tutte – Despina, Don Giovanni – Zerlina, L. Janáček – Z mrtvého domu – Aljeja, M. Ravel – Španělská hodinka – Concepcion, G. Puccini – Bohéma – Musetta, R. Leoncavallo – Komedianti – Nedda. S brněnským Národním divadlem účinkovala např. v Itálii, Německu, Lucembursku a Japonsku. Hostovala také v Národním divadle v Praze a spolupracovala se zlínskou filharmonií. V průběhu let studovala zpěv u paní Diny Petkové, později u Natalie Romanové. V následujících letech se zúčastnila interpretačních kurzů u paní Gabriely Imre. V současné době se pravidelně zúčastňuje pěveckých interpretačních kurzů u maestra Paola di Napoli. V letech 2000 – 2004, po dobu mateřské dovolené, se věnovala koncertní činnosti a hostovala v Městském divadle v Brně. Od roku 2004 se věnuje koncertní a pedagogické činnosti. Vyučuje zpěv na ZUŠ se zaměřením na církevní hudbu, Brno. Dále také působí jako hlasový poradce v Dětském sboru Brno a Novém operetním studiu Brno.

Gabriela Eibenová/zpěv, barokní interpretace

se po absolutoriu na Pražské konzervatoři a studiu v Londýně zaměřila především na koncertní činnost a interpretaci staré hudby.Během let svého působení se stala vyhledávanou sopranistkou v tomto oboru. Účinkovala po boku renomovaných umělců jako např. Eduardo Lopez Banzo, Ian Partridge, Simon Standage, Evelyn Tubb, Magdalena Kožená, Peter Kooij aj. Vytvořila několik titulních rolí v barokních operách u nás i v zahraničí: J.Blow – Venus and Adonis, J.M.Leclair – Scylla et Glaucus, C. Monteverdi – Il combattimento di Tancredi e Clorinda, H.Purcell – Dido and Aeneas ( inscenace, která se stala v Čechách představením roku 1998 a získala cenu Alfréda Radoka.) V r. 2000 založila spolu s Adamem Viktorou Ensemble Inégal a později i soubor Pražští Barokní Sólisté. Účinkuje na prestižních hudebních festivalech po celé Evropě (Pražské Jaro, Bruggy, Utrecht, Londýn), zpívala v Izraeli i Japonsku. Hostovala např. s Českou Filharmonií, ve Státní opeře Praha nebo Divadle J.K.Tyla v Plzni.  Natáčí pro rozhlas a televizi, na svém kontě má více jak 30 CD nahrávek. Zpívala pro papeže Jana Pavla II,  Dalajlámu i řadu vysokých evropských státníků.

Anna Duchaňová/herecké lekce

se narodila v Praze v Nuslích. Vystudovala gymnázium Josefa Škvoreckého zaměřené na literaturu a autorské psaní. V r. 2003 ukončila studium na DAMU obor herectví alternativního a loutkového divadla. Během studia hrála ve filmech Ze života pubescentky a Oběti a vrazi. Jako herečka působila v divadlech Studio Ypsilon, Minor, Archa, Palác Akropolis a Husa na provázku. Na představeních se často podílela i autorsky (hudba, texty písní apod.). Během studií byla členkou divadelního sdružení LOUTKY BEZ HRANIC, které pořádalo představení a výtvarné dílny pro děti ze školek, škol, dětských domovů a uprchlických táborů. Od roku 2003 se podílela na realizaci mnoha loutkových dílen a představení v zahraničí (Francie, Bosna a Herzegovina, Makedonie, Peru a Mexiko). Od roku 2005 do roku 2013 byla zpěvačkou, saxofonistkou a textařkou v hud. skupině Jablkoň. V roce 2003 založila autorské divadlo ANIČKA A LETADÝLKO (www.letadylko.cz), které má na repertoáru představení pro děti i dospělé, pořádá autorské večírky, tematické výstavy a spravuje autorské nakladatelství. Během tohoto roku ukončila Anička svoje šestileté angažmá v divadle Husa na provázku a věnuje se nadále svému autorskému divadlu, pedagogické činnosti a plnění dalších snů.

 Markéta Richterová/pohybové lekce

Z politických důvodú emigrovala s rodiči v roce 1981 do Vídně, kde žila do svýh 24 let. Poté se odstěhovala do Prahy, kde absolvovala DAMU, obor herectví na katedře ALD. Po ukončení studia pracovala především jako herečka mezi Berlínem, Prahou a Vídní. Byla též asistentkou režie na několika operních produkcích pod režijním vedením dvojice Ursel a Karl Ernst Herrmann v Pražském Národním Divadle. Nyní žije se svou rodinou v Praze, studuje Feldenkraisovu metodu ve Vídni a působí na mnoha scénách po Evropě.

„Na Letní dílně se budu studentům věnovat především po stránce jejich těla a fyzického projevu, a to prostřednictvím metody Viewpoints a Feldenkraisovy metody. Sólisté jsou většinou zcela pohlceni náročným zpěvem a hudbou a jejich performativní existence jde stranou. Metoda Viewpoints (Úhly pohledu) je improvizační technika, která hercům/sólistům umožňuje vytvořit si vlastní herecký materiál bez toho, aby k tomu nutně potřebovali složitou psychologii. Nevytváří tvůrčí tlak a podporuje vnímání a intuici. Metoda pochází původně z tance a byla vyvinuta tanečnicemi Marie Overlie a Anne Bogart. Konfrontace těchto dvou světů – zpěvu na jedné straně a pohybu na druhé – dokáže být velmi přínosná. Také chci studenty seznámit s Feldenkraisovou metodou, kterou studuji druhým rokem ve Vídni. Tato metoda je výchovným systémem, který rozšiřuje repertoár pohybů, zvyšuje vědomí sebe sama a umožňuje sebevyjádření. Pohyb, dech a hlas jsou našimi nástroji i osobním projevem. Chtěla bych je proto sjednotit, aby vedle sebe neexistovaly odděleně, ale přirozeně jako celek, v jednotě s hercem.“

Lucie Fišerová/cembalo

Studovala klavír u Hany Pelikánové na Konzervatoři v Brně a poté na JAMU cembalo u Barbary Marie Willi a varhany u Vratislava Bělského. Během studia se zúčastnila několika mezinárodních soutěží a řady mistrovských kursů, které vedli přední cembalisté (např. Bob van Asperen, Jacques Ogg, Lars Ulrik Mortensen, Francoise Lengellé, James Johnstone). Dále se vzdělávala u prof. Bernharda Klapprotta na Hochschule für Musik Franz Liszt v německémVýmaru. V letech 2000-2010 vyučovala cembalo a basso continuo na JAMU v Brně. Od roku 2001 pedagogicky působí na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci, kde se věnuje výuce hry na klavír, cembalo a korepetici. Jako lektorka hry na cembalo se podílí na Olomouckých mistrovských kursech pořádaných Konzervatoří Evangelické akademie a spolupracuje také s Letní školou barokní hudby v Holešově. Je členkou souborů Collegium musicum Brno a La Gambetta, se kterými kromě mnoha koncertů pořídila i řadu nahrávek pro Český rozhlas. Vystupovala také s orchestry The Czech Ensemble Baroque, Czech Virtuosi, Musica Minore, aj. Jako sólová i komorní hráčka se představila publiku nejen v České republice, ale i v zahraničí (Slovensko, Německo, Itálie, Španělsko).

Ivan Gajan/klavír

Žilinský rodák, klavirista Ivan Gajan je absolventom žilinského konzervatória z triedy Antona Kállaya a Konzervatória P. I. Čajkovského v Moskve z triedy S. Nejgauza, V. Gornostajevovej a Jeleny Richterovej. Je víťazom viacerých národných súťaží – Beethovenov Hradec v Hradci nad Moravicou 1976, Súťaž slovenských konzervatórií 1977, Interpretačná súťaže SR v Banskej Bystrici 1977. Z jeho úspechov na medzinárodných súťažiach je najcennejšia účasť vo finále a titul laureáta Medzinárodnej klavírnej súťaže R. Schumanna v nemeckom Zwickau (1981). Umelec koncertoval prakticky vo všetkých európskych krajinách, v Tunisku, Thajsku, Japonsku a na Kube. S ŠKO Žilina, kde pôsobil ako sólista od roku 1983 do roku 1997, sa predstavil na turné vo Švédsku, SRN, na festivale El Djem v Tunise, vo Veľkej sále Petrohradskej filharmónie, vo Veľkej sále Krakowskej filharmónie a i. Uviedol s ním premiérovo viacero slovenských diel, o.i. 2. symfóniu Ivana Hrušovského a Klavírny koncert č. 3 Ilju Zeljenku. Účinkoval aj so Slovenskou filharmóniou, Štátnou filharmóniou Košice, Filharmóniou B. Martinů Zlín, Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu, Severočeskou filharmóniou Teplice, Juhočeskou filharmóniou Č. Budějovice, Moravskou filharmóniou Olomouc, Ploiešťskou filharmóniou, Symfonickým orchestrom Zwickau, Capellou Istropolitana, Komorným orchestrom ZOE, Dámskym komorným orchestrom, Slovenským komorným orchestrom B. Warchala, s ktorým vystúpil na koncertnom turné v Španielsku. Okrem sólistickej činnosti sa venuje rovnako intenzívne komornej hre. Spolupracoval s radom popredných domácich i zahraničných sólistov (M. Hajóssyová, J. Podhoranský, A. Šestáková, Slovenské kvarteto, F. Groben, P. Gallois, V. Hudeček, M. Lapšanský), ako člen Hummelovho tria  (V. Šimčisko a J. Alexander) nahral zaujímavý súbor CD s kompletným naštudovaním klavírnych trií J. N. Hummela a W. A. Mozarta. Niekoľko rokov koncertoval s laureátkou Čajkovského súťaže – svetoznámou luxemburskou violončelistkou Francoise Groben. S ňou sa predstavil na festivale MIDEM v Cannes, na festivale Radio France v Montpellier, v slávnom Gewandhause v Lipsku, na turné v Portugalsku, kde vystúpili na Algarve festival v Portimao a Madeira Festival na ostrove Madeira, na Festival de Wallonie v Belgicku a na festivale MDR Musiksommer v Drážďanoch. Spolu s Panochovym kvartetom vystúpil na Bratislavských hudobných slávnostiach 1998. V tom istom roku vystúpil s Mariánom Lapšanským a Juhočeskou filharmóniou v pražskom Rudolfíne . V roku 2001 s veľkým úspechom vystúpil na BHS s recitálovým programom zostaveným z diel W. A. Mozarta a F. Chopina. Vystúpil s ŠKO Žilina na slávnostných koncertoch k 50. aj 60. výročiu Konzervatória v Žiline ako jeden z najprestížnejších absolventov školy.  Je držiteľom ceny kritiky Slovenskej hudobnej únie 2003 za reprezentáciu a šírenie koncertného umenia vysokých kvalít na Slovensku a v zahraničí. V roku 2003 účinkoval na otváracom koncerte sezóny SF so Slovenskou filharmóniou a dirigentom Petrom Altrichtrom. Na BHS 2006 vystúpil v Redute v programe Mozartove klávesy, kde spolu s Eugenom Indjicom, Ladislavom Fančovičom, Capellou Istropolitanou a dirigentom P. Przytockim uviedli k 250. výročiu narodenia W. A. Mozarta koncerty pre jeden, dva a tri klavíry. Pôsobí pedagogicky ako docent na VŠMU v Bratislave a JAMU v Brne, viedol klavírnu triedu Letných hudobných kurzov na  Konzervatóriu v Žiline.  V poslednej dobe viedol pravidelne letné klavírne kurzy v Mikulove. V roku 2007 bol členom poroty na medzinárodnej klavírnej súťaži Stanislava Nejgauza v ruskom Čeljabinsku a taktiež často hosťuje ako člen poroty medzinárodnej súťaže pre mladých klaviristov Amadeus v Brne.

Alice Rajnohová/klavír

Studovala hru na klavír na Konzervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži ve třídě Mgr. Jany Špaňhelové a na Konzervatoři v Brně ve třídě prof. Zdeňka Hnáta. Pod jeho vedením vystudovala také JAMU, kterou absolvovala v roce 1999. Po roční stáži na C.N.R. v Paříži u Bernarda Ringeissena složila zkoušky za dva ročníky a získala Médaille d´or a Prix d´Excellence. V roce 2013 ukončila doktorské studium na JAMU se zaměřením na klavírní dílo Vítězslavy Kaprálové. Během svých studií obdržela řadu ocenění na mezinárodních soutěžích, např. 1. místo ve Smetanovské soutěži v Hradci Králové, 3. místo v soutěži Beethovenův Hradec, 2. místo na soutěži A. B. Michelangeliho v italském Desenzanu del Garda, Cenu M. Ravela v soutěži A. Casagrandeho v Terni aj. Vedla interpretační kurzy v Soulu (2008), v Olomouci (2011, 2012) a v Sarajevu (2014). Její koncertní činnost zahrnuje koncerty sólové, komorní i s orchestrem. Pravidelně spolupracuje s Českým rozhlasem, pro který natáčí zejména hudbu českých autorů 20. století. V roce 2011 vyšlo u firmy Radioservis její CD s díly Vítězslavy Kaprálové. V letech 2005 – 2014 vyučovala klavírní hru na Konzervatoři v Brně, od roku 2007 vyučuje klavírní hru také na JAMU.

Petr Vrána/housle

Studoval v letech 1990–1996 hru na housle u MgA. Miloslavy Noskové na Konzervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži. V letech  1997–2001 pokračoval dále na Institutu pro umělecká studia (dnes Fakulta umění) u prof. Zdeňka Goly. V té době již hostoval v řadě symfonických a komorních těles v Čechách i na Moravě, např. zastával v roce 2007 externě funkci koncertního mistra ve zlínské Filharmonii Bohuslava Martinů. V letech 2001–2013 byl členem Komorní filharmonie Pardubice. Pro tuto instituci vytvořil hudební složku tří výchovně-vzdělávacích pořadů pro mládež: Jazz a Rock – seznamte se, prosím, Hudba a film – seznamte se, prosímJaroslav Ježek – seznamte se, prosím. Od roku 2004 je druhým houslistou Corvus Quartetu, který interpretuje artificiální i nonartificiální hudbu. Petr Vrána se podílí také na tvorbě jeho repertoáru aranžérsky. Současně je členem olomouckého komorního sdružení Collegium Arion a se svou manželkou komorního souboru Duo vesperal. Od roku 2011 působí pedagogicky na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci a nyní zastává funkci vedoucího oddělení smyčcových nástrojů.

Marián Pavlík/violoncello

Absolvoval Konzervatoř v Žilině, svá studia dále rozšířil na JAMU v Brně u Prof. doc. Karla Krafky a ukončil na VŠMU  v Bratislavě u Prof. Jozefa Podhoranskeho. Je nositelem cen různých soutěží a laureátem Interpretační soutěže Slovenska 1985, držitelem řady ocenění jako člen smyčcového kvarteta a klavírního tria, např. Praha a Bratislava 1980. Působil v Symfonickém orchestru Slovenského rozhlasu v Bratislavě, dále v komorních orchestrech Musica AeternaCapella Istropolitana a také v Symfonickém orchestru de Galicia – La Coruňa (Španělsko). S  těmito hudebními tělesy hrál v mnoha zemích Evropy, dále v Kanadě, USA, Hongkongu, Japonsku. Během svého angažmá v Moravské filharmonii Olomouc dal podnět k  založení klavírního Komár Tria, Gamavilla QuartetuKomár String Tria. Je členem Rapsodického divadla, kde hudebně spolupracuje spolu se svou manželkou, herečkou Martinou Pavlíkovou při tvorbě komorních  pořadů slova a hudby. V současné době zastává funkci koncertního mistra Moravské filharmonie a je vedoucím komorního sdružení Collegium Arion.

Oldřich Šebestík/viola

Absolvoval Konzervatoř P. J. Vejvanovského v Kroměříži ve hře na violu a JAMU v Brně. V letech 1981–1989 byl členem Státní filharmonie Brno ve skupině viol, 1989-1990 vedoucím skupiny viol v orchestru Nova Filarmonia Portugaesa v Portugalsku a následně vedoucím skupiny viol v Joven Orquestra de Gaucia ve Španělsku. Současně zastával místo profesora hry na violu na Konzervatorio – Santiago de Compostela (1990–1992). V roce 1992 nastoupil do funkce zástupce vedoucího skupiny viol ve Filharmonii Bohuslava Martinů ve Zlíně. Od roku 1997 pedagogicky působí na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci.

Luděk Zakopal/kontrabas

Od roku 1989 studoval na Konzervatoři v P. J. Vejvanovského Kroměříži hru na kontrabas u Mgr. Miloslava Gajdoše, poté pokračoval u doc. Radomíra Žaluda na HAMU v Praze. Svá studia zakončil v roce 2000 absolventským recitálem, na němž zazněla světová premiéra Sonáty pro kontrabas od Jana Meisla. Účastnil se mistrovských kurzů v Maďarsku (Debrecen), Německu (Michaelstein), Ovidia Badily v Kroměříži a roku 1997 v USA (Chicago), kde byl i lektorem začínajících kontrabasistů. Získal 2. místo na Mezinárodní soutěži Františka Gregory v Kroměříži (1995) a ocenění za nejlépe provedenou soudobou skladbu na Mezinárodní soutěži Leoše Janáčka v Brně (1999). S kroměřížskými Komorními sólisty konzervatoře P. J. Vejvanovského se společně stal absolutním vítězem rozhlasové soutěže Concerto Bohemia (1994). Byl členem Symfonického orchestru Českého Rozhlasu (1996–2004), sólo-kontrabasistou v Čínské filharmonii (2000–2002) a orchestru v Makau (2004–2011), kde učil i na konzervatoři. Jako sólista vystupoval nejen v České republice, ale i v Maďarsku, Německu, Francii, USA a Číně. Od roku 2011 je vedoucím kontrabasové skupiny v Moravské filharmonii Olomouc a současně vyučuje na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci.

Miroslav Malina/kytara

Pochází z Uherského Hradiště, kde navštěvoval na Lidové škole umění hodiny kytary u prof. Aloise Menšíka, jednoho z nejlepších českých učitelů hry na kytaru. Poté úspěšně vykonal talentové zkoušky na brněnskou konzervatoř, kde studoval ve třídě prof. Arnošta Sádlíka. Na absolventském koncertu zde přednesl Koncert pro kytaru a orchestr D dur od Maria Castelnuova-Tedesca. Po ukončení konzervatoře pokračoval ve studiu na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v mistrovské třídě prof. Štěpána Raka. Svoje vzdělání si doplnil studijními pobyty u světově uznávaných kytaristů a pedagogů: S. Abreu, C. Cotsiolis, Monika a Jurgen Rostovi, P. Pellegrini a I. Suzuki. Do kompozičních tajemství skladeb pro kytaru jej zasvětili J.Obrovská, Š. Rak a V. Kučera a do poučené interpretace renesanční a barokní hudby A. Menšík. Z mnoha ocenění na soutěžích si nejvíce váží zvláštní ceny za nejlepší interpretaci skladeb J. S. Bacha na mezinárodní soutěži v Kutné Hoře. V současné době vyučuje na Konzervatoři Evangelické akademie a je zakladatelem a uměleckým vedoucím souboru Olomouc Guitar Consort.

Petr Pomkla / flétna

Absolvoval konzervatoř a Janáčkovu akademii múzických umění v Brně, dále pak studoval na l’Ecole Normale de musique de Paris (koncertní licence 1989) v Nice a Zürichu u pedagogů Alaina Mariona, Christiana Lardeho a Alexandra Magnina. Jako sólista Petr Pomkla vystoupil za doprovodu českých symfonických orchestrů v Brně, Hradci Králové, Olomouci, Zlíně a Teplicích, Sukova komorního orchestru, orchestru Musici de Praga, orchestru PKO, orchestru Jihočeské komorní filharmonie, Moravského komorního orchestru, orchestru Barocco sempre giovane, orchestru Czech Virtuosi a orchestru Nadace Yehudi Menuhina. Byl členem Orchestre de Jeunes de toute l’Europe (Paříž) a Gustav Mahler Jugendorchester (Vídeň). Od roku 1992 je prvním flétnistou Brněnské filharmonie a orchestru Czech Virtuosi. V roce 2012 se stal prvním flétnistou dechové sekce orchestru Kremerata Baltika. Hraje na recitálech s kytarou, harfou, klavírem a smyčcovým kvartetem. Vyučoval hru na flétnu na JAMU v Brně, nyní je pedagogicky činný na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci. Vystupoval na koncertech a hudebních festivalech v mnoha zemích Evropy, Jihovýchodní Asie a Japonsku, jako sólista, či komorní hráč na festivalech v Bayreuthu, Kuhmu, Stockholmu, Malaze, Tokiu, Kawasaki, Vitorii, Luçonu, Saumuru, ale také v Praze, Brně, Hukvaldech, v Ostravě . . .

Eliška Honková/flétna

 Eliška Honková začala hrát na příčnou flétnu ve svých jedenácti letech v Kroměříži a poté pokračovala ve studiích na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci pod vedením Mgr. Petra Pomkly. Dále byla přijata na Janáčkově akademii múzických umění v Brně do třídy doc. Františka Kantora, kde získala bakalářský titul. Od roku 2014 studuje svá magisterská studia v Lublani (SLO) pod vedením Mateje Zupana. V současnosti také studuje u prvního flétnisty Wiener Philharmoniker Karla-Heinze Schütze ve Vídni. Úspěšně se zúčastnila několika mezinárodních soutěží, kde získala 1.místo na soutěži Davorin Jenko v Bělehradě (RS), 1. místo na soutěži Anton Eberst v Novém Sadě (RS), 2. místo na Emona festivalu (SLO) a 2. místo v mezinárodní soutěži ve Varaždinu (HR). Během svých studií navštívila řadu workshopů a interpretačních kurzů: Forum International v Diekirchu (LUX), Ars Prvine (SLO), Mezinárodní interpretační kurzy Jamu v Brně, Letní flétny v Českých Budějovicích a Hudební Ateliér v Rožnově. V roce 2015 úspěšně složila konkurz do orchestru Janáčkovy filharmonie v Ostravě, kde po dobu jednoho roku hrála na pozici druhé flétny – pikoly. Jako vítěz soutěže Jeunesses Musicales vystoupila sólově za doprovodu Ostravské filharmonie. V současné době je členem Moravské filharmonie Olomouc.

Aleš Janeček/klarinet

Absolvoval hru na klarinet na Konzervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži a poté na Ostravské univerzitě ve třídě doc.Valtra Vítka. Již za studií se zúčastnil mnoha klarinetových interpretačních kurzů a soutěží, věnoval se komorní hudbě (1. cena AngloCzechoslovak Trust Londýn 1996 – dechové trio) a natáčel pro Český rozhlas. Pravidelně hostuje s orchestry v České republice i v zahraničí (Jihočeská filharmonie České Budějovice, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, orchestr Moravského divadla Olomouc, Evropský orchestr Passau apod.). Od roku 1999 je prvním klarinetistou a sólistou Moravské filharmonie Olomouc.V koncertní sezóně 2006/2007 byl členem the Macao Orchestra (Makao – Čína) a pedagogem klarinetu na Macao Conservatory. Od roku 2001 vyučuje klarinet na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci a na Konzervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži. V roce 2010 úspěšně dokončil doktorandské studium na bratislavské VŠMU. Věnuje se také folklórní hudbě, dechové hudbě a jazzu, působí např. v Brněnském rozhlasovém orchestru lidových nástrojů BROLN, Cimbálové muzice Dolina, dechové hudbě Gloria. Je zakládajícím členem komorních souborů, např. Arion Quintet, Collegium Arion, trio Éclair, Q Air Force, Lignum Quintet, natočil řadu CD.